

Kroko-loko

Opis
Kroko-loko to gra dla spostrzegawczych dedektywów.
Na czas gry, wszyscy wcielają się w dedektywów. Muszą jak najprędzej odkryć, który z podejrzanych krokodyli dopuścił się przestępstwa. Najpierw - po wskazówkach z komputera musi odnaleźć pierwszego krokodyla, który wskaże na następnego, tam ten na kolejnego i tak dalej... aż wreszcie zostanie złapany winny!
Karty hipopotamów i krokodyli zostają rozłożone w kwadracie 6x6, a każdy krokodyl (lub pani krokodylowa) i hipopotam wskazuje któregoś ze swoich sąsiadów. Gracze otrzymują pary kart determinujące jedną cechę sprawcy włamania: płeć, kolor, rozmiar itp. Na dany sygnał wszyscy gracze odkrywają jedną ze swoich wylosowanych kart.
Należy jak najszybciej sprawdzić, jak wygląda zdefiniowany w ten sposób krokodyl (np. jest gruby, niebieski, ma okulary i jest płci żeńskiej) i znaleźć go wśród wszystkich kart. Następnie trzeba prześledzić na rozłożonych kartach kogo wskazują kolejne krokodyle i hipopotamy aż znajdziemy:
- takiego, który wskazuje poza planszę;
- pokazującego na tego, kto wskazywał jego lub tego, który został wskazany ponownie (pętla);
- pierwotnego podejrzanego (gdy zostaje wskazany hipopotam lub karta, która już wypadła z gry).
Gracz, który jako pierwszy zdobędzie 3 karty, wygrywa!
Grać można w 3 wersje trudności. Podstawową, uproszczoną - przewidzianą dla młodszych graczy - oraz utrudnioną - dla graczy wytrawnych.
Gra wymaga spostrzegawczości, szybkiego śledzenia planszy i refleksu.
Zawartość pudełka:
- 2 karty "Zasady gry"
- 40 kart "Gest"
- 10 kart "Kula"
- 1 karta "Przygotowanie do gry"
Pliki do pobrania:
Dane techniczne
Wymiary | 10 x 10 x 3,5 |
Wiek graczy | od 6 lat |
Liczba graczy | 2 - 5 |
Autor | Roberto Fraga |
1 gracz | Nie |
2 graczy | Tak |
3 graczy | Tak |
4 graczy | Tak |
5 graczy | Tak |
6 graczy | Nie |
7 graczy | Nie |
powyżej 7 graczy | Nie |